Zaterdag 22 en zondag 23 februari

Ons jaarlijkse weekend ging dit keer naar Volendam.

Hoewel de weersverwachting echt belabberd was lieten we ons niet uit het veld slaan 💪 💪 we zijn immers bikkels.

Om 10 uur verzamelen in Diepenveen bij Marco en Gea.

Na de koffie dan eindelijk op weg. Ons eerste doel was de zwarte markt in Beverwijk... Jeetje wat een wind. Gelukkig konden we de hallen in, waar we dan ook dankbaar gebruik van maakten. Na de nodige of misschien wel onnodige inkopen weer richting parkeerplaats. Zeik nat stapten we weer in de auto om onze reis te vervolgen naar onze eindbestemming Volendam.

Aankomst in het Hotel Spaander..... In checken , kamer inspecteren, lekker allemaal even naar het toilet.....

..... We hadden een tijd afgesproken om samen gezellig over de dijk te wandelen om alle souvenirs winkeltjes binnen te stormen op zoek naar één shotglaasje voor de verzameling van Wessel.

Wat denk je 🤔 in Volendam geen één glaasje waar Volendam op staat.

Op alle souvenierpruttel staat Amsterdam🤔🤔🤔hoe dan, als je in Volendam bent.

De verklaring van de shophouders was :buitenlandse Toeristen kennen allemaal Amsterdam maar Volendam minder dus verkoopt Amsterdam beter 🤔 Ik blijf het vreemd vinden maar goed.

Nadat we een glaasje, uiteraard zonder Amsterdam, maar plaatsnaam loos hadden gescoord zijn we weer richting ons hotel gelopen. Waar we een heerlijke bak Cappuccino in de lobby hebben genuttigd.

Na deze gezelligheid hebben we ons teruggetrokken op onze kamers om ons klaar te maken voor het avondeten.

Daarvoor moesten we nog een stuk rijden.

Net na half 7 aangekomen in Watergang bij restaurant Dijks. Daar hebben we gezellig onze innerlijke mens tevreden kunnen stellen.

Eerste foto's waren het voorgerecht

Het Hoofdgerecht en het toetje

Éenmaal terug in ons Hotel snel weer naar boven voor het nodige toiletbezoek en weer naar de lobby om samen nog een afzakkertje te nemen.

Deze dag met veel wind en regen heeft ons behoorlijk uitgeput (althans mij 🤪) dus lag ik al rond half 12 in dromenland.

Kwart over 8 ging de wekker, hoewel ik allang wakker was.

Gordijnen open om het mooie natte regenweer te aanschouwen 🌬️🌧️

Snel een douche 🚿 genomen en om kwart over 9, zoals afgesproken stonden Marco en Gea weer voor onze deur voor het ontbijt.

Nou eenmaal beneden in de ontbijtzaal was alles bezet.....jeetje wat slecht.....gelukkig hebben we niet lang hoeven te wachten dus snel ontbijten......

Tijdens dit schrijven lig ik heerlijk op bed nog na te genieten van mijn ontbijtje...... Het regent woest door en straks rond kwart voor 11 gaan we uitchecken en richting het veilige oosten waar alle wijzen vandaan komen 🤪

En wat doe je als je onderweg bent en je hebt zin aan een bak koffie🤪☕ of muntthee, juist ja, je gaat bij Amersfoort van de snelweg en duikt de grote blauwe doos in 😂🤣(Ikea).

Na een uurtje rondlopen hebben we onze afvaart vervolgd naar het mooie oosten😋🤪

Ondanks de regen en de stormachtige wind heb ik erg genoten van ons weekendje weg.

Het gaat immers om het gezellige samenzijn en daarom hebben we dus al een datum geprikt voor volgend jaar, wat uiteraard toch maar iets later in het jaar zal plaatsvinden.

We gaan namelijk in mei 2021 gezellig een weekendje naar Maastricht.