Dag 1 na veel oponthoud ( Baustellen) eindelijk na 11 uur rijden in  Denemarken......
Nu op een camping ff wat rust pakken voordat we morgen op Zweden aan gaan.

Onze eerste nacht is  op de camping Dancamps in Kolding
Na veel geschuif met onze bagage ( de hele achterbak van de Caddy was volgeladen) eindelijk ons bedje gereed.....
Nu aan de koffie en dan lekker in ons rijdende bedje 😍

Dag 2 De eerste nacht heerlijk geslapen....... Wat een camping zeg.....van alle gemakken voorzien.....6 Kookplaten afwasmachine, oven, combimagnetron echt je kunt het zo gek niet bedenken.....gelegenheid om binnen je eigen ontbijt te maken en te eten.
Nu op weg naar Zweden.

Onze tweede camping is liseberg een strandcamping in Askim bij Göteborg
Een super grote overvolle camping aan Göteborgs Skärgård (zo heet de zee hier)

Dag 3 Vannacht in onze pop-up tent geslapen......wat een vocht🤔. Na het ontbijt zijn we naar Göteborg geweest......de stad viel ons een beetje tegen.
Na het avond eten hebben we een heerlijke avondwandeling gemaakt langs de baai van Göteborg's skargard.
Natuurlijk heel veel foto's gemaakt.
Zoals gezegd zullen we morgen onze reis naar Noorwegen voortzetten.

Dag 4 weinig meegemaakt...om 9 uur vertrokken uit Zweden en om half 8 eindelijk op onze eerste bestemming in Noorwegen (Rauland).
De bedoeling is om hier 3 dagen te vertoeven...... Ed en ik hebben besloten om voor deze 3 nachten een hut te huren, dit is maar goed ook want het was behoorlijk aan het regenen bij aankomst.
Toen we alles uit de auto hadden hebben we heerlijk een bak koffie gedronken.

Dag 5 Heerlijk geslapen de eerste nacht in onze Noorse hut..... Nu zo lekker ontbijten en dan de buurt verkennen.

We kwamen een heerlijk rotsachtig landschap tegen met een prachtig uitzicht over een meer omringd door bergen.
Uiteraard zijn we uitgestapt om al het moois te aanschouwen en om foto's te maken, daarna door naar Rjukan.
We kwamen bij de zwaarwater fabriek terecht ..waar in de oorlog gevochten is om het zware water ( D2O i.p.v. H2O).Zwaar water of gedeutereerd water is de triviale benaming van dideuteriumoxide (D2Oof 2H2O). Het is bekend als stof die bij de productie van waterstofbommen gebruikt wordt, en als neutronenmoderator in bepaalde typen kernreactoren.

Terug naar de camping waar Ed een heerlijke maaltijd bereidde en Conny en ik ons over de wasmachine van de camping ontfermden om de nodige was te wassen.
Jan bood zich na het eten spontaan aan om de afwas te doen.
Na de koffie allemaal de lange broek en de wandelschoenen aan voor een tochtje langs de vele meren van Noorwegen. Jan had zijn hengeltje mee om voor ons een visje te vangen, maar helaas kwamen we deze keer niet dicht genoeg bij het water dus bleven we doorrijden.
Opeens dook er een enorme robuuste rotspartij op, dus natuurlijk meteen in de ankers om er een kijkje te nemen......het bleek om een rotslawine te gaan, erg indrukwekkend om dit te zien, inmense rotsblokken.
Eenmaal weer terug een heerlijke bak koffie en zo zoetjes aan klaar maken om te gaan slapen.

Dag 6 Wakker geworden met regen....... Na speurwerk op de Noorse buienradar ontdekt dat het deze kant van Noorwegen de hele week blijft regenen, dus besloten om van de geplande 3 nachten toch maar na twee nachten de boel op te pakken en meer richting het zuiden te vertrekken de zon tegemoet....

Om half 1 vertrokken en eindelijk om 18 uur aangekomen op een camping aan het water in Sandford..... Hier verblijven we in eerste instantie weer twee nachten....
En.......juist ja de zon schijnt hier.......heerlijk
Voor het eten een heerlijke wandeling gemaakt langs de zee en mooie oesters gevonden en na het eten een wandeling naar de jachthaven hier.......daar was een echtpaar met hun zoon krabbetjes (nou ja tjes) aan het vangen middels vlees aan een wasknijper te binden en de krabben kwamen er heel snel op af......echt geweldig om te zien.....
Nu aan de koffie en lekker relaxen, morgen weer een dag.

Dag 7 Vandaag een beetje rustig aan gedaan....na een verlaat ontbijt heerlijk de omgeving verkend tot we in het vissersdorpjes Vestfold belanden.....wat mooi daar.... We waren stom verbaasd van al het moois dat we zagen.....
Hier natuurlijk heel wat foto's en video's gemaakt.....
Na een heerlijke bergbeklimming om nog meer moois te zien zijn we weer richting de camping gereden uiteraard onderweg wat boodschappen gedaan....
Conny wil straks hier nog even zwemmen en wil haar 🐊 meenemen 😂
Ik ga me zo even op de was storten nadat we snel ff een broodje hebben genuttigd

Ed Conny en Jan hebben even gezwommen in de zee terwijl ik lekker even ging liggen ( moest toch wachten op de sleutel van het washok en ik was een beetje misselijk......
De was hangt en Jan is bij de caravan het vlees aan het bakken terwijl Ed en ik in de gezamenlijke keuken de aardappels en groente aan het koken zijn.
Na het eten zijn Ed Conny en Jan wezen wandelen....ik ben gaan liggen want ik was echt slecht.....ik geloof dat ik 14 uur geslapen heb...

Dag 8 op tijd vertrokken naar Drammen waar we 3 nachten zullen blijven...... Wij hebben een hutje kunnen scoren......ik ben nog wel een beetje slecht maar dat mag de pret niet drukken.....kijken wat we hier weer zullen beleven.....

Pppffff de hele middag op bed gelegen....slapen is het beste medicijn zeggen ze.
Dus van de omgeving kan ik nog geen melding maken, maar ongetwijfeld komt dat wel goed.

Dag 9 eindelijk voel ik me wat beter.....net een ontbijtje op en dan ff douchen.....daar kikkert een mens weer van op.

Daarna hebben we Oslo onveilig gemaakt met een mooi bezoekje aan Akershus ( kasteel met vesting)
Een heerlijke wandeling gemaakt door deze immense stad met een prachtige haven..
Ook hebben we even het koninklijke paleis bezocht.....
Terug op de camping heeft Ed zijn kookkunsten weer tentoongesteld ( rijst met kipfilet in pepersaus en boontjes en voor Jan aardappeltjes) en hebben Conny en ik ons over de was ontvermd.....
Na alle gedane arbeid een spoedvergadering ingelast of we hier überhaupt wel drie nachten zullen blijven, omdat het weer hier er niet beter op wordt...... 18 graden en een stevige wind is hier de voorspelling voor maandag en zeker de rest van de week...
Conclusie..........morgen rustig aan de boel bij mekaar rapen en onze terug tocht heel langzaam inzetten....... Zweden waar we nog een paar nachten verblijven.......Denemarken een paar nachten en dan zo zoetjes aan rustig  richting het zonovergoten Nederland

Dag 10 Na het ontbijt alles heel rustig ingepakt en richting Zweden vertrokken......lekker rustig aan gereden....hoewel we nog wel even op de vluchtstrook werden gedrukt😱 door een vrachtwagen, maar gelukkig is alles goed gegaan ( hij wilde ff stoer inhalen maar kon het op de linker baan niet bij houden waardoor hij zich gewoon zonder pardon tussen de caravan van Jan en Conny en ons ging drukken, en hoewel ik ook niet remmen kon omdat er een vrachtwagen achter me reed was ik genoodzaakt om op de vluchtstrook uit te wijken)
Nu op een camping in Uddevalla.....een hele grote camping met mooie huisjes (wel duur maar het is voor 1 nacht), kijken wat we nu weer beleven....
19:04 tijd om eten te koken.
Inmiddels regent het hier behoorlijk, gelukkig kan Ed zijn kook kunsten weer vertonen in onze Hut......Spagetti met goulash staat op het menu😋
Ik moet even vermelden dat ik met stomheid geslagen was toen we de eerste keer door de tunnel bij Drammen reden...... in de tunnel was namelijk een rotonde......ik probeerde hem steeds op de foto te krijgen wat me helaas niet lukte totdat ik een app van Conny kreeg met maar liest 3 foto's van de rotonde.....ik was helemaal blij.....kijk gauw in het fotoalbum.....

Dag 11 Na het ontbijt en alles ingepakt te hebben konden we na de regen van gisteren eindelijk de camping en de mooie baai verkennen.....wat een pracht en praal weer, wat een helder zeewater...na alle moois aanschouwd en op de foto gezet te hebben zijn we vertrokken richting Malmö ( het zuiden van Zweden).....
Na 357km hebben we een mooie camping gevonden in Sibbarp bij Malmö "first camp" .....
Echt een super mooie camping waar we 3 nachten zullen blijven.
Vanaf het strand zie je de brug die Zweden met Denemarken verbind.
Vannacht zullen we weer in onze pop up tent bivakkeren 😜
Ed en Jan hebben net een frisse duik in de zee genomen terwijl Conny en ik op een kei geprobeerd hebben om op twee zeemeerminnen te lijken
Nu lekker bij de caravan aan de cappuccino en social media na pluizen

Dag 12 Jeetje wat een slechte nacht........ Veel te warm in het tentje laag overvliegende vliegtuigen langs denderende treinen. Blij dat er weer een nieuwe dag is.....
Lekker gedoucht en heerlijk samen ontbeten.
Na een rustig social media moment zijn we naar een viking openluchtmuseum geweest.....wat was dat mooi opgezet, je kon zien hoe de vikingen leefden......zo dachten we altijd dat vikingers vieze smerige mannen waren, terwijl de vikingers juist op hygiëne gesteld waren....
Daarna zijn we in Malmö nog een slot gaan bezoeken ( het Malmö hus)
We hebben onze 12de dag dus weer zinvol besteed.
Nu allemaal weer in stiltemodus en genieten van onze welverdiende rust.....
Vanavond staat trouwens Chili con Carne op het menu😋

Dag 13 Vannacht goed geslapen in ons tentje, hoewel een bed toch vele malen beter ligt....
Ontbijd achter de kiezen en onze bekkies weer fris en nu zo een dagje Kopenhagen.

Net terug dus van Kopenhagen.......wat een super mooie stad met fenomenale gebouwen uit de oudheid......echt geweldig......
We hebben nog een rondvaart door de kanalen gemaakt.....je ziet echt zo veel, zowel  op het land als op het water....het kanaal waar  Christian Anderson jaren gewoond heeft, heeft echt die kenmerkendende gekleurde gevels die zo beroemd zijn ....zoooo mooi.
Natuurlijk hebben we de zeemeermin van Kopenhagen bezocht.
Nu dus uitgeteld weer op ons stekkie in Zweden Malmö.
Onze laatste avond gaat hier in , wij dames hebben ons net helemaal bewapend tegen de piranhamuggen.......echt die muggen hier hebben reuze stekers waardoor de muggenbulten mega groot zijn.......

Inmiddels alweer 5 voor 10, eten achter de kiezen afwas gedaan koffie wordt gezet en dan straks allemaal onze laatste 🚿 hier op deze super camping....dan straks de oogjes dicht en morgen op tijd (in iedergeval na het ontbijt) vertrekken richting Denemarken, om ons laatste weekend van onze Noorwegen/Zweden/Denemarken toer in te luiden.......

Dag 14 zo wat ging het vannacht tekeer zeg....wat een onweer.
Ontbijt is gedaan alles op orde brengen hier en dan zo zoetjes aan richting zuid Denemarken ergens in of bij Kolding was de planning....

Rond 16 uur in Kolding aangekomen......dezelfde camping als dag 1.......
Deze keer hebben Ed en ik een huisje gehuurd voor de laatste 3 nachten (kost wat maar dan heb je ook zeer zeker wat)....echt heerlijk dit huisje, van alle gemakken voorzien...
Het weer hier is ff bagger maar ik zit lekker droog in ons huisje, de kachel heb ik iets aangezet......heerlijk.
Als het zo droog is even wat spullen uit de auto en dan een winkel opzoeken.

Boodschappen gedaan check, eten gekookt en gegeten check, de afwas gedaan check, nu zo koffie drinken en wat rondrijden, kijken wat er zoal allemaal in de omgeving te doen valt

Nou net terug van een hele mooie rit, Conny attendeerde ons op een hele mooie bezienswaardigheid "skmlingsbanken" dit is al sinds de ijstijd een ontmoetingsplaats van de Denen.
Echt geweldig mooi daar.....
Mooie foto's gemaakt van de ondergaande zon 🌄
Terug op de camping hebben we lekker ouderwets mens erger je niet gespeeld.

Dag 15 Heerlijk geslapen.....na het ontbijt zijn we naar het centrum van Kolding gereden en na die tijd naar een mega groot overdekt shopping center......nu weer op de camping om een wasjes weg te werken, uiteraard met droogtrommel want het regent hier steeds😩 komt door de zeurende Nederlanders die zo nodig regen wilden.
Nou net 21uur twee gebakken eieren op en nu lekker ingerold in een heerlijke deken (geleend van mijn grote zus) op bed.....ik ben toch wel weer wat rillerig en warm...het wil nog niet echt vlotten.

Dag 16 Gisteren lag ik al rond 9 uur op bed.......jeetje wat heb ik geslapen zeg, bijna klokje rond.
Nu snel douchen ontbijten en zien wat ons deze laatste dag brengt....... Nu op weg naar Århus kijken wat daar voor moois te zien is......we houden onze adem in want jeetje wat een regen onderweg

Vandaag naar een Deens openluchtmuseum in Århus geweest........
Hier werd het Deense leven  exact nagebootst vanaf ongeveer 1500 tot de jaren 70...
Maar wat een baggerweer was het vandaag......de hele dag regen, maar goed dat het een super mooi uitje was.
Heel veel gezien, echt ze hadden alles tot in de details nagemaakt, ook niks waren ze vergeten, alle gebouwen mocht je gewoon in en in sommige waren echte mensen in de klederdracht van die bepaalde tijd aan het werk en vertelden je het een en ander ....... Je ging echt vanaf het jaar 1500 naar de 70er jaren, je proefde er echt de sfeer van alle jaren..... Echt top en een aanrader voor jong en oud.

Rond kwart voor 8 weer terug in Kolding en ook hier regent het nog steeds....straks ff een hapje eten en alles klaarmaken voor ons vertrek naar Nederland.
De terugreis ging voorspoedig, hoewel het erg hard waaide en in Duitsland hebben we een hele hevige regenbui gehad zodat ik toch besloot om van de snelweg af te gaan.
Eindelijk zo rond half 7 kwamen we in Oldenzaal aan.