Hier dus onze super mooie reis naar Oostenrijk......

Nou net klaar met inpakken want morgen gaat het dan echt gebeuren........ons Oostenrijk avontuur😍😍😍🌞🌞🌞🤠🤠🏔️🏔️🏞️ we hebben er super veel zin in en Kevin  ( hij had in de camper een briefje achtergelaten met een smilie)......aan een goed humeur zeker geen gebrek.......
Ik hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte dus zeg ik voor nu........toedeledoki 💋

Uiteraard bleven we in Goor slapen.

Ja hoor daar gaan ze.......

Goede morgen het was vroeg wakker worden hier in Bayern... Onze eerste nacht was aan de snelweg.....tja de camperplaats in Nürnberg was overvol.......wel heerlijk geslapen maar chefke Jan was onmeunig vroeg wakker pppffffff kwart voor 6 zag ik hem door de camper flitsen..... Nou vooruit ikke uiteindelijk ook maar eens plassen en de tandenpoetsen........ Ontbijtje halen op de snelweg doen we ook maar niet meer🤑🤑🤑😖nu zijn we dus alweer ruim anderhalf uur onderweg.
Ik zou zeggen..... Toedels

Er was een enorm noodweer op onze route die we omzeild hebben.

Voor de thuisblijvers maar via facebook een opbeurend bericht achtergelanten ( Lieve bezorgde familie en vrienden wij hebben weliswaar regen maar geen noodweer.
Wij zullen het noodweer niet tegemoet gaan.)

Op deze mooie camping in Berchtesgarden zijn we twee nachten gebleven.

Goede morgen dag 3, het is droog hier het ontbijt is achter de kiezen de afwas is gedaan, het schietgebedje voor mooi weer is gedaan, dus we kunnen nu zo op pad richting kehlsteinhaus...... 😀

Hier gingen we even op de koffie bij ome Hitler.....erg indrukwekkend allemaal

We zitten hier in Oostenrijk op een heerlijke camping in Zell am See...... Echt super mooi tussen de hoge bergen.
De bedoeling was om morgen door te reizen over de Grossglocknerstrasse, maar hebben besloten om hier 2 nachtjes te blijven en dan weer door toeren..

Goede morgen.....onze 4de dag is zonnig begonnen hier in Oostenrijk in Zell am See....... Heerlijk gewoon om zo omgeven te zijn van alle pracht en praal🏔️🏔️🏔️🏞️🏞️🏞️
Ff een kleine impressie van de taakverdeling wij wassen en afwassen en de mannen een kleine wandeling en lekker bruinen ...... Oooo wacht Ed heeft de wc leeg gegooid en de vuilnis weggegooid en Jan heeft allerlei hand en spandiensten verricht

Twee heerlijke dagen gehad hier maar morgen is het tijd om de Grossglocknerstrasse te bestormen.

Nou ik kan jullie vertellen dat de Grossglocknerstrasse echt een hele beleving was......zo mooi en zo hoog.  Echt je weet niet wat je ziet, echt de moeite waard om dat eens in je leven mee te maken

Onze volgende rustplaats Grosskirchheim....deze camping is ook geniaal.....we treffen het echt met de mooiste plekjes hier in ötziland🏞️🏔️

Vandaag lekker nat geworden bij de krimmlerwasserfälle.... Wat een natuurgeweld 😍😍😍🏞️🏔️

Wintersport gebied in Hintertux ( Hintertuxer Gletscher) Echt bizar.....We begonnen beneden met zonneschijn en hoe hoger we kwamen hoe witter het landschap.....

Echt een super beleving om midden in de zomer een sneeuwengel te maken.

Deze dag hadden we gereserveerd om het kasteel Neuschwanstein in Duitsland te bezoeken......helaas was het er zo druk dat alle bezichtigingen al tot ver na de middag volgeboekt waren.

Na lekker wat rondgedwaald te hebben zijn we weer richting Oostenrijk gereden om onze volgende camping op te zoeken......Onze keuze viel op Camping Weiss Bergenz

Dag 9 is zonnig begonnen in Bregenz Oostenrijk ...na een lekker ontbijtje en de nodige toiletbezoekjes nu weer op weg via Zwitserland langs de bodemzee richting Mainau in Duitsland.
Wij zeggen toedeledoki en jodeladitie.

De Insel Mainau is een tropisch eiland in de Bodensee , een een hele beleving om op dit eiland rond te lopen, je waant je echt in de tropen ......De Bodensee is omringd door Zwiseland, Oostenrijk en Duitsland

Ff wat fotomomentjes in Zwitserland van een prachtig uitzicht op de bodenzee...

Dag 10 hebben we een leuke camping gevonden aan de Titisee

Hier hebben we besloten om een nacht extra op deze camping te blijven om eens heerlijk een duik in de titisee te nemen
Na het ontbijt hebben we een wandeling naar het plaatsje Titisee gemaakt (totaal zo'n 10 km heen en terug) nu moeten onze voetjes even stoom afblazen en de lichaamstemperaturen moeten weer op peil gebracht worden voordat we onze volgende wandeling naar de titisee gaan ondernemen om er in te duiken

Onze laatste halte van ons ötzitoer avontuur...... We staan hier op een camping in Bernkastel - kues....hier blijven we lekker twee nachtjes, en dan​ is het tijd om onze heerlijke reis te beëindigen........ Maaaaaaar het is nog niet zo ver, we mogen nog even genieten en dat doen we dan ook.....

We hebben hier heerlijke wandelingen gemaakt en er stond een reuze zonnenbloem waar Conny en ik natuurlijk even bij moesten posseren

Tijdens ons reis avontuur door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en een beetje Frankrijk hebben zich een 8 tal lieve geinige schattige dieren bij ons gevoegd die ons avontuur nog avontuurlijker hebben gemaakt..... Wat een gein kun je toch hebben achter in een camper 😂😂😂🤣🤣🤣

Goede morgen deze donderdagmorgen
We waren vroeg wakker...... Na het heerlijke ontbijt.... Onze snoetjes tandjes en billetjes weer schoon.... De afwas gedaan de camper weer in de veilige opruim modus, om er veilig zonder al teveel kabaal de weg mee op te kunnen...
Nu al ruim een uur onderweg richting ons vertrouwde home sweet home

Hoezo terug in Nederland 🌧️🌧️🌧️

Alles is weer opgeruimd de was ligt klaar om gewassen te worden, nu nog even genieten van de laatste paar daagjes van onze vakantie en dan maandag weer gewoon aan het werk.
We hebben 12 schitterende dagen gehad......met z'n viertjes hebben we Duitsland Oostenrijk een klein beetje Zwitserland en een piep klein beetje Frankrijk getrotseerd......om vervolgens weer in het natte🌧️ kikkerlandje te belanden.....
De weergoden waren ons goed gezind, twee natte dagen 🌂van de 12 was te overzien en te overbruggen....voor de rest super weer🌞🌤️🌥️gehad......oooo,jaaaaa we hebben ook nog een keer sneeuw gehad 🌨️ dat was op 3300 meter, maar terug in de bewoonde wereld was het weer heerlijk 🌤️
We hebben echt genoten en ontzettend veel beleefd.... Conny en Jan bedankt voor 12 gezellig mooie dagen 💋💋💋

Als afsluiter heb ik hier nog een collage van ons super mooie avontuur.

In welke vakantie maak je nou vier jaargetijden meer....Lente Zomer Herfst en Winter, dit allemaal binnen de 12 dagen.